B@rdia

We are entangled in a world of questions.We have to answer these questions,and this is the reason for the existence of human being.

Name:
Location: Canada

توانا بود هر كه دانا بود زدانش دل پير برنا بود

Winston Churchill: Personaly,I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.-------- Thomas Edison: Nature is not merciful and loving, but wholly merciless, indifferent.--------Michael Jordan: I have failed many times, and that's why I am success.

Sunday, March 18, 2007

هیاهوی پیش از تحریم


پس از گذشت تاریخ مهلت تحریم سازمان ملل مبنی بر تعلیق برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی و تحریم چندین بانک، سیستم کج دار مریض بانکی کشور دچار چنان رکودی شده است که دست به دامان سپرده های ناچیز مردمی شده اند و این در حالیست که هر چه به سال نو نزدیک تر می شویم ، خالی بندیهای بانکها در مورد قرعه کشی جوایز شدت بیشتری می گیرند. جوایزی که نشانگر بی تدبیری مدیران بانکی و اقتصادی کشور هستند. گاه رقم آنها بگونه ای تکان دهنده است که انسان ناگزیر از خنده میشود. هر بانکی به اندازه تمام تولید سالانه کارخانه های کشور، اتومبیل جایزه میدهد، چندین برابر بودجه تصویبی دولت، جایزه نقدی در نظر گرفته است و ... ولی در این بین همیشه پرسشی بوده که کمتر به ذهن سپرده گذار از همه جا بی خبر، راه پیدا می کند: این همه دارایی و جوایز از کجا می آیند؟ و آیا چنین جریانی چقدر می تواند به واقعیت نزدیک باشد؟
از هر کسی که می پرسم چگونه ممکن است، تنها یک جواب می گیرم: خیلی ها از این جوایز برنده شده اند، مگر اسامی و عکسهای برندگانی که به در و دیوار بانکها زده اند را نمی بینی؟
پس از آن غم جانسوزی وجودم را فرا می گیرد و نمی دانم چگونه آنرا پنهان کنم. پس چه میشود که مردم تا بدین حد بی تفاوت و بی وجدان شده اند، منطق، هوش و شعور کجا رخت بسته است. چگونه می توان برای رسیدن به آزادی از این اذهان بیمار یاری خواست؟
فراتر از اینها خشمی به گریبانم می چسبد که به چه راحتی اندک سرمایه مردم را نیز تا ریال آخر از چنگشان بدر می کنند تا فردا روز تحریم سال هشتاد و شش، مردم نیازمند تر از پیش باشند تا حشم وار هر چه بخواهند انجام دهند

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

va inast dalil badbakhti in mardom

5:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

به تمامی اینها، فروش اتومبیلهای ته مانده دنیا را هم اضافه کنید که چند برابر قیمت به مردم غالب میکنند

4:32 AM  

Post a Comment

<< Home