B@rdia

We are entangled in a world of questions.We have to answer these questions,and this is the reason for the existence of human being.

Name:
Location: Canada

توانا بود هر كه دانا بود زدانش دل پير برنا بود

Winston Churchill: Personaly,I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.-------- Thomas Edison: Nature is not merciful and loving, but wholly merciless, indifferent.--------Michael Jordan: I have failed many times, and that's why I am success.

Tuesday, August 01, 2006

Shel Silverstein


شل سيلوراستاين شاعر نويسنده كاريكاتوريست آهنگساز و ترانه‌سراى امريكايى در بيست و پنجم سپتامبر 1930 در شيكاگو بدنيا آمد و در دهم مى 1999 بر اثر حمله قلبى در آپارتمانش در تنهايى مطلق در گذشت. يك دختر و يك پسر ثمره ازدواج ناموفق او بود كه دردناكتر اينكه دخترش شوشانا در يازده سالگى درگذشت كه شل كتاب" نورى در اتاق زيرشيروانى" را به او تقديم كرده است. پسرش ماتيو به هنگام مرگ پدر دوازده سال داشت و وارث دارايى بيست ميليون دلارى پدرش شد. شل در دانشگاه هاى مختلفى در رشته هنر و زبان انگليسى تحصيلاتى ناتمام داشت و بقول خودش " مى‌توانستم دنيا را ببينم ولى وقتم را در دانشگاه تلف كردم ". در دوران سربازى كه در ژاپن و كره سپرى شد به شعر و كاريكاتور روى آورد و از آن پس تمام زندگيش در هنر و ادبيات خلاصه شد. شل را بيشتر شاعر و نويسنده كودكان محسوب مى‌كنند كاريكاتورهايش بى بديل و اعجاب‌انگيزند ولى اين آثار او نيز همچون ديگر كارهايش در خود بار تفكر و انديشه‌اى را بدوش ميكشد كه به نظام خشك و بى‌ثمر آموزشى مدارس حمله ميكند و چون پدرى فداكار كودكانش را از چنگ اين معلمان ديو صفت مى‌رهاند هوش و استعداد كودك را بهمراه خلاقيتى شاد به صحنه در مى‌آورد و او را چنان سوار بر شاديهايش ميكند كه گويى ديگر دنيا از آن اوست. ديد مرسوم ما را از چشم‌هايمان شسته و چنان افقى را در مقابل ما قرار ميدهد كه لذتش وصف‌ناپذير است. غم و شادى را در كنار هم مى‌نشاند و اشك اندوه و شوق را در هم مى‌آميزد. سخن را كوتاه مى‌كنم چرا كه تجربه كردن آثار او گوياى همه چيز است و سعى بر اين دارم كه از آثار او نيز بياورم تا شايد درى بگشايد بسوى آزادى دوستان هموطن. دوستانى كه در آرزوى رسيدن به كمال انسان بدور از بندها و مرزها تلاش مى‌كنند
براى آگاهى بيشتر از شل سيلوراستاين و آثارش ميتوانيد به سايتى كه در لينكها آورده‌ام سر بزنيد

0 Comments:

Post a Comment

<< Home