B@rdia

We are entangled in a world of questions.We have to answer these questions,and this is the reason for the existence of human being.

Name:
Location: Canada

توانا بود هر كه دانا بود زدانش دل پير برنا بود

Winston Churchill: Personaly,I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.-------- Thomas Edison: Nature is not merciful and loving, but wholly merciless, indifferent.--------Michael Jordan: I have failed many times, and that's why I am success.

Saturday, May 19, 2007

سرکوب گری، اوباش گری

در رابطه با طرح امنیت اجتماعی، دیشب تفسیر خبر شبکه دو جمهوری اسلامی، میزبان فرمانده انتظامی تهران، سردار رادان و دادستان انقلاب، قاضی سعید مرتضوی بود. مجری، مرتضی حیدری پرسشی کرد در مورد انعکاس برخی روزنامه ها که با نوع برخورد نیروی انتظامی مخالفت کرده اند. نیروی انتظامی پس از عملیات دستگیری اراذل و اوباش آنها را در محلات خودشان با وضعیت شرم آوری به چرخش در می آورند، آفتابه ای به گردنشان آویزان کرده و بطور توهین آمیزی دور محل می چرخانند
پاسخ قاضی مرتضوی این بود که مطبوعات با انگیزه های منفی و هدف کارشکنی به این موضوع نگاه می کنند و ما گوشمان بدهکار این حرفها نیست و با روزنامه هایی که چنین کنند بشدت برخورد خواهد شد. سپس اضافه نمود که وقتی ما اوباش قمه کش را با این خفت و خواری و مجازات سنگین مواجه کنیم دیگر هر کسی بخواهد قمه دستش بگیرد از ترس قمه اش از دست او بیافتد. در پاسخ به کار فرهنگی بجای چنین عملیاتی، گفت: این اشرار بقدری خطرناک هستند که کار فرهنگی فایده ای ندارد. پرسشی نیز مطرح شد که مردم خوف این را دارند که این اشرار که با این وضعیت ناجور دست گیر می شوند اگر آزاد بشوند با کینه و خشم بیشتری به جامعه بازمی گردند. مرتضوی پاسخ داد که: مجازاتی که در نظر گرفته میشود بقدری سنگین است که دیگر هوس چنین کارهایی به سرشان نمی زند و در ادامه نیز گفت که این اوباش گری از دوران رضا شاه شروع شد چرا که دولت از آنها حمایت می کرد که البته از سایه نظام اسلامی این حمایت قطع شده است
چند نکته: ایشان نمی دانند که کار فرهنگی چیست چونکه می گویند کار فرهنگی روی این اوباش کارساز نیست. کار فرهنگی عملی پیشگیرانه است نه درمان. اوباش گری نیز یکی دیگر از پدیده های فقر فرهنگی و اقتصادیست که از سایه این نظام پدید آمده است. نکته دیگر برخورد معمول سیستم قضایی با مطبوعات است که آنها را هم در زمره مجرمین قرار میدهد واینکه آنها حق ندارند برخلاف نظر سیستم سخنی بگویند. اما در مورد فرهنگ قمه کشی و زور گیری که به دوران پیش از انقلاب نسبت می دهند اینکه، این فرهنگ پس از حمله اعراب مسلمان به این سرزمین باب شد و پیش از آن چنین رفتاری معمول نبود. در هر حال باز هم این دولت به در بسته می کوبد و دوای هر دردی را در سرکوبی می پندارد

10 Comments:

Anonymous Anonymous said...

از اسلام ناب محمدی چه انتظاری داری؟

8:40 PM  
Blogger Rita Loca said...

I wish I could read your posts. I enjoy your comments on other sites.

11:01 AM  
Blogger Bardia said...

Jungle Mom, thanks alot for your warm comment and I'm really proud of you who listen to voice of other cultures. Our Iranian culture and language is in dangerous situation because IR's governments try hard to wipe it off. So by these persian words we try to save it as our authors have done before. But if I've got more time, I'll write in english too.
thank you again and have a successful time.

11:33 PM  
Blogger Plateau said...

yAdetoon hast ke avale enghelAb goroohee az zanha goftan "na roosari, na toosari"? In tor az kasAni shenidam. hAlA ham roosari va ham toosari!!

1:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bardia jan: Has the government done anything like this in the past? They all look homeless and drug addicts.

6:32 AM  
Blogger Bardia said...

اول از همه باید بگویم که چقدر از دیدار دوباره سرندیپ خوشحالم و بسیار اندوهگین از اینکه نمی توانم با وجود سرویسهای فیلترشکن از نوشته های بی بدیل شما بهره ببرم. ولی بازهم تلاشم را خواهم کرد البته یکی دوبار موفق شده ام ولی مشکل اینترنت هم از سوی دیگر مزاحمت ایجاد می کند
به هر حال تا کنون در این سه دهه گذشته چنین رفتاری از دولت ندیده بودیم یا بهتر است بگویم تا این حد اراذل و اوباش نداشتیم تا جاییکه سه چهار سال پیش این قشر از جامعه که پدیده استبدادگری است رنگ وبویی افسارگسیخته بخود گرفت. ولی نکته ای که شایان توجه است اینست که این اوباش - که من دوست ندارم آنها را به این اسم نام ببرم چون بدلیل فقر طبقاتی که رژیم ایجاد کرده بوجود آمده اند- بدلیل نترس بودن و روحیه یکه تازی دستگیر می شوند نه بخاطر اعتیاد یا مزاحمتهای اجتماعی. دلیل دستگیری را نیز بیشتر جرایم ناموسی و تجاوز به عنف وانمود می کنند که دیگر هیچ وجدانی در دفاع از ایشان بر نیاید
ولی در مورد اعتیاد، در اخبار اعلام شد که معتادینی که کارت سلامت دریافت کنند از خدمات ویژه برخوردار خواهند شد. این دلیلی استوار است در راستای سیاستهای دولت مبنی بر ترویج اعتیاد تا جوانان بیشتر از پیش در رخوت فرو روند. پس دیگر هیچ خطری رژیم را تهدید نخواهد کرد و توده مردم از وجود سینه چاکان - بجای اوباش - برای براندازی حکومت بهره نخواهند برد

8:41 AM  
Anonymous Anonymous said...

Thank you Bardia jan. To be honest with you, everytime I come to your site and read your beautiful writings, I want to grow wings and rescue you from that hell hole. It's painful for me to see you suffer in that country.

Bardia jan, karte salamati yani chi? Mibakhshid ke inghadar ignorant hastam.

2:34 PM  
Blogger Bardia said...

سرندیپ عزیز شما که اینطور بگید، وای به حال من که هیچ نمیدونم و باید بگم که بیشتر وقتها گرگیجه می گیرم
کارت سلامتی مانند هر چیز دیگر در سیستم اسلامی می تواند معنی و مفاهیم گوناگون داشته باشد که البته مفهوم معکوس بیشتر مد نظر دولت است. کارتیست که از طرف سازمان بهزیستی به معتادین داده میشود تا از خدمات درمانی ویژه معاونت درمان و دارو دریافت کنند، داروی جایگزین «متادون» است که دست کمی از مواد اعتیاد آور ندارد، مسکنی قوی است که نقش سیستم دفاعی بدن را بعهده می گیرد. ولی نکته مهم اینکه می خواهند با اینکار خیال جوانان راآسوده کنند که اگر معتاد هم شدند راه بازگشت بسیار ساده و ارزان است. از سوی دیگر موادی وارد می کنند که حتی در امریکا نیز کمیاب و ناشناخته است. موادی که راه بازگشت نداشته و از مشتقات هرویین بوده و بسیار کشنده تر از مواد رایج است
ولی کلام آخر: تا آنجاکه بتوانم در پس دادن تاوان ندانم کاریهای خود و نسل پیشینم استوار خواهم ماند تا روزی رسد که شما عزیزان داغ دیده را در سرزمین پدریمان، کورش ببینم. ان موقع است که شاید به دیدار سرزمین های غربی نیز بروم

11:33 PM  
Blogger SERENDIP said...

Bardia jan: Thank you so much...I admire your courage and look forward to seeing you in free Iran or here in the West. Take good care my friend. You have a heart of gold.

8:13 AM  
Anonymous Anonymous said...

عوامل استکبار باید چه کارهائی را انجام دهند تا...


رژیم اسلامی ادعا دارد: عوامل استکبار جهانی با صرف هزینه های فراوان در تلاش است رژیم ایران و دولت احمدی نژاد را بی کفایت و ناکارآمد نشان دهد .

تصور فرمائید اگر این ادعای مضحک و خنده دار واقعیت داشته باشد، عوامل استکبار باید چه کارهائی را انجام دهند تا به این هدف برسند ، به برخی از آنها اشاره میکنیم :
1_ از آنجائیکه در این کشور گرانی و تورم وجود ندارد آنها سعی خواهند نمود که نشان دهند روز به روز مایحتاج اساسی مردم گرانتر میشود و گرانی بیداد میکند .
2 – چنانکه قیمت خانه و مسکن بسیار ارزان و براحتی دست یافتنی است آنها تلاش خواهند کرد وانمود سازند که یک کارگر و یا معلم نمیتواند با ذخیره چند ماه حقوق خود خانه مناسب خود را تهیه کند.
3- از آنجائیکه بیکاری در این کشور وجود ندارد و جوانان و فارغ التحصیلان پس از اتمام درس خود براحتی جذب بازار کار میشوند . آنها سعی خواهند نمود وانمود سازند که فرار مغز ها در ایران وجود دارد و بیکاری بیداد میکند.
4- در ایران فقر و فحشا و اعتیاد و رشوه خواری وجود ندارد و آنها تلاش خواهند کرد نشاندهند که جوانان افسرده و دلمرده و .. هستند.

و هزاران مورد دیگر که همه آنها واضح تر از آفتاب روز است.

حال قضاوت فرمائید برای رسیدن به اهداف بالا آیا نیاز است کسانی و یا گروهی بنشینند و خود را زحمت دهند و برنامه های فراوان و هزینه های گزاف صرف کنند؟

10:35 PM  

Post a Comment

<< Home