B@rdia

We are entangled in a world of questions.We have to answer these questions,and this is the reason for the existence of human being.

Name:
Location: Canada

توانا بود هر كه دانا بود زدانش دل پير برنا بود

Winston Churchill: Personaly,I'm always ready to learn, although I do not always like being taught.-------- Thomas Edison: Nature is not merciful and loving, but wholly merciless, indifferent.--------Michael Jordan: I have failed many times, and that's why I am success.

Friday, December 08, 2006

جمالزاده و آن جوان غضبناک


این عنوان مطلبی ست به قلم خسرو ناقد که به زیبایی، تصویر محمد علی جمالزاده، نویسنده و متفکر سرزمینمان را در ذهن پرسشگر جوان امروزی نقاشی میکند. جوانی که در جامعه پر از اختناق و دشمنی، به سوسوی دلی مهربان و پرامید، لحظه ای آرام می گیرد. آیین بزرگان ادب و هنر سرزمینش را به تماشا می نشیند و دمی بر خود و راه درازی که در پیش دارد می نگرد. در این مقاله به عادت پسندیده جمالزاده که گشاده رویی ، انتقادپذیری و توان پاسخگویی اوست اشاره شده است. صفتی که خسرو ناقد نیز وارث آنست و این گرانبها را در توشه خویش برای فرزندان این خاک پرگهر به امانت دارد. آنچه در ادامه می خوانید اشاره ای کوتاه است از پاسخ جمالزاده به انتقادات جوانی غضبناک. ادامه